Wednesday, June 24, 2009

Seminar Alcatel Lucent/Exinda

Pagi ni aku dijemput untuk menghadiri satu seminar ICT. Kira macam product briefing jugak la. Venue die kat hotel Ritz Carlton kat Jalan Imbi. Bangunan bersambung dengan Star Hill. Tempat shopping orang kaya2.Aku memang first time sampai hotel ni. Perghh kagum beb. Memang tersangat la nampaknye tempat orang kaya2 berkumpul. Lantai pon marble ni. Untung betul aku.

Seminar tu tade la apa sangat. Tapi aku cuba la dengar jugak tanak la nampak sangat datang utk makan je. Makan die jangan citer la. Nama pon hotel mahal. Makanan pon superb la. Sedap ooo. Kalau nak bayar sendiri memang mimpi la. Baik duit tu aku beli makanan lain. Dapat lagi banyak ahaha.

Yang bestnyer seminar ni, lepas habis talk sumer, organizer buat cabutan bertuah. Korang nak tau apa hadiah die? Iphone 3G 16GB. Ada dua unit. Malangnya aku tak dapat la. Kalau aku dapat iphone tu sure aku dah melompat sakan. Ada la dua mamat lain dari company apa ntah yang menang iphone tu. Jeles betul aku. Sampai sekarang tak hilang lagi jeles tu. Aku bukannyer tak mampu nak beli iphone tapi perasaan die tak sama kalau dapat menang. Dapat free lagi sonot hehe.

Back to the seminar's topics. Ada dua product yang diorang citer. Satu Bandwidth Manager (Exinda) dan satu lagi firewall BRICK (Alcatel Lucent). Product Exinda ni memang company aku dah lama pakai. So nothing to shout about. Product memang bagus pun. Firewall brick ni plak masih dalam proses percubaan. Sekarang tengah buat Proof of Concept(POC) kat putrajaya. Dari segi architecture nampak macam agak secure sebab diorang claim guna military punya architecure. Tak kisah la janji testing kat putrajaya ni sukses. Aku dah cukup pening dok handle project tu. Tak habis2 lagi.

Oh ya! Next week aku nak lari dari dunia keje. Mau cabut ke obersea. woohoo...kalau sapa2 call aku tak dapat tu paham2 la ye :P

No comments: