Friday, June 26, 2009

Masuk Auction Lagi

Minggu depan aku nak masuk auction lagi. Ada 2 unit aku nak register. Area pelangi damansara. Korang familiar tak area tu? rumah low cost je. Tapi agak padat. Public transport pon ok. Cuma keadaan sekeliling tu kureng la skit. Aku sendiri pon tanak duduk situ. Sakit kepala je. Kebersihan pun tak berapa bagus.

Kalau ada rezeki, aku target satu je. Yang lagi satu tu aku buat backup. Sekurang2nya aku nak menang satu. Tanak balik tangan kosong. Kecewa je karang. Target price pun aku tade la letak tinggi sangat. Aku masih boleh dikatakan konservatif jugak. Tak selesa dengan risiko yang tinggi sangat. Kalau dengan target price yang aku letak tu, kira aku masih ada buffer in case something bad happen.

Sekarang aku tengah pening jugak kalau menang unit tu. Next week aku nak g obersea. Mau jalan2. Kalau menang, dah bz dah untuk setelkan loan etc. Nampak gaya terpaksa la rugi beberapa hari. Kalau masuk lelong ni leceh dari segi time la. Jangka masa nak setelkan semua urusan sampai tukar nama tu hanya dalam 90 hari atau 120 hari je. Tu pun termasuk dengan sabtu ahad. Memang tade ruang la nak leka2. Lain la kalau beli subsale, boleh runding dengan tuan punya rumah. Kalau ada masalah, bole mintak masa dengan dengan tuan rumah. Kalau lelong, bank boleh kasi extension tapi kena penalty la. Tu yang kita tanak tu.

Hari ni nak jumpa ejen favourite ramai aka en faris. Mau kasi semua dokumen (bank draft ngan ic). aku tak gi pon lelong tu sebab ada keje lain. Bila la aku boleh bz dengan keje sendiri ni, asyik bz dengan keje orang je...

No comments: