Monday, June 29, 2009

Kekalahan demi kekalahan

Just now aku dapat berita yang mengecewakan dari ejen aku aka En Faris. Hari ni aku daftar untuk lelongan 2 unit low cost apartment dengan Pelangi Damansara. 2 unit tu beb! Dengan harapan , kalau kalah satu, boleh menang yang lagi satu. RP masing2 dalam 45k sahaja. Kira murah la jugak tu pasal aku berminat nak masuk.

Aku dah sound faris dah, max aku bole pergi just sampai rm52k sahaja. Lebih dari tu aku tanak. Macam dah tak untung je. Kalau bid sampai 60k, dah almost market value. Buat apa masuk lelong kalau macam tu kn? Lepas tu aku cakap lagi, kalau la katakan menang satu unit, yang lagi satu tu aku tanak menang dah. Dapat satu unit pun dah cukup dulu sebab takut over commited. Nanti loan tak lepas, lagi pening kepala.

Malangnya, baru aku dapat sms dari faris tadi kata aku kalah kat dua2 unit tu. Satu unit orang bid sampai rm55k and lagi satu plak sampai rm57k. Ada 3-4 orang bidder setiap unit. So nampak gaya tade rezeki lagi la utk aku tambah rumah lagi buat masa ni. Tu la aku dah kata, sekarang ni susah dah nak menang RP. Ramai yang dah celik dengan untungnye beli rumah lelong ni. Kalau dulu, RP 40k pun siap kena lelong balik sebab tade orang masuk bidding. Nasib2...

No comments: