Monday, June 1, 2009

Belum ada rezeki

Kelmarin aku ada cuba nak bid satu rumah lelong dekat apartment DTR (desa tun razak). RP rm55K. Not a bad deal i would say sebab rumah tu dah siap bergrill dan ada tiles. Lot tepi plak tu so kira ada privacy.

Untuk bidding ni aku telah melantik satu solution untuk wakilkan aku ( Thanks mr Faris) . Sebab on the bidding day aku kena pergi putrajaya ada keje adhoc. Tak dapat nak lari g bidding sendiri. Aku target harga sampai rm60 K je sebab MV pon around rm70k. Tade la tinggi sangat.

Rupanya2 ada 4 bidder yang berminat dengan unit tu. Memandangkan budget aku rendah, aku kalah dengan mamat lain yang dari awal memang tak turun tangan langsung. Macam main psikologi plak. So Faris decide to back down sbb dah cecah budget aku.

Walau apa pun, aku nk cakap terima kasih la dengan si Faris ni. Walau pun dia tahu kalau aku menang unit ni, bank tak kasi komisen, die tetap nak tolong. Nanti next time aku nak masuk bidding lagi, aku lantik ko jadi agen aku. (tp kalau aku menang, komisen share la skit ngan aku ek hehe. bole la cover belanja repair rumah)

note : keje jadi agen lelong rumah macam best gak kan? hmm..

No comments: