Tuesday, June 9, 2009

Berita sedih...

Semalam aku telah kehilangan seorang nenek (belah ayah aku). Nenek aku telah menghembuskan nafasnya yang terakhir di hospital sungai buloh. Pada masa tu semua ahli keluarga terdekat (anak2 dan cucu2) ada disamping nenek bergilir membaca yasin etc. Suasana memang sangat sedey. Aku sendiri pun sebak sangat tengok nenek aku terlantar di atas katil menunggu ajal.

Doktor kata keadaan nenek dah terlalu uzur. Ada beberapa organ dalaman yang dah hampir rosak dan tak berfungsi. Doktor dah takleh buat apa2 dah untuk selamatkan nenek. Doktor just mintak ahli keluarga buat persiapan yang sepatutnya. Memang seday sangat la. Aku perasan yang paling effected ialah Ayah dan pakcik2 aku. Bayangkan la, masing2 menunggu dengan penuh kusyu melihat pada monitor yang tunjuk status heartbeat dan blood preasure nenek. Perlahan2 angka2 tu drop. Memang sayu sangat la.

Paling tak tahan masa heartbeat nenek tunjuk figure 0. masa tu kitorang dah tau nenek dah takde. Masa aku tgh menaip ni pon aku rasa sebak lagi. Masih dok teringatkan peristiwa semalam.

Alhamdulillah jenazah nenek dah selamat dikebumikan di shah alam. Cuaca pon sejuk dan hujan renyai2. Semoga roh nenek dicucuri rahmat.

Alfatihah....

No comments: