Monday, July 20, 2009

Kalah : Flora Damansara Blok A

Tadi petang aku masuk bidding rumah flora damansara kat PAH. Start mula kol 3pm. Kol 2pm aku dah tercongok kat situ. Punya la semangat. Aku antara yang terawal datang. Siap sempat main DOTA lagi hehe.

Setelah 6 kali kekalahan berturut2, aku datang dengan semangat yang membara la. Kononnya ada la kot harapan nak menang RP sebab bidding dibuat hari kerja. Congak punya congak, paling tinggi pun aku bole pergi sampai rm48k itu pun kalau ada bidder.

Oh! betapa tersasarnya angan2 ku bila dah register, akak kaunter tu siap sound kata unit ni paling ramai bidder. Ada 5 orang. Huk aloh. Hari kerja pon boleh ramai bidder gak. Habis la harapan aku. Kalau dah ramai bidder tu, Bye2 la RP. Memang betul pun. Dari harga rm42k, naik sampai rm52k. Beza rm10k tu untuk rumah low cost. Dari segi calculation, memang la masih untung tp tak menepati kriteria aku. Aku ni jenis yang konservatif skit. Margin / safety buffer mesti nak besar. Aku tade fund besar untuk support property yang bermasalah di kemudian hari. So pada hari beli tu, aku mesti nak make sure rumah tu boleh untung. Kalau untung skit2 pon aku reject. Dari satu segi, strategi aku ni mmg la bagus. Tp melihatkan senario lelongan di kl sekarang, makin susah la aku nak menang rumah. Orang lain budget tinggi2. Aku lak budget ciput.

Nasib baik faris ada tadi.Tade la sedey sangat banding kalau pergi sorang2. Balik pon sorang2. Tadi sempat pass 2 lagi bank draft kat faris for future bidding. Ada lagi 2 unit aku nak masuk 27hb ni. Bulan ni je dah bape lelong aku masuk. Akak kaunter bank sampai dah cam dah muka aku. Nampak je muka aku amik nombor, dah tau dah apa aku nak wat. Kalau tak buat bank draft, mesti nak tebus bank draft.

Malu2...

No comments: