Monday, July 13, 2009

Call off la plak

Sekarang ni aku taktau nak post apa dalam blog. Kekecewaan semalam masih belum terubat. Sepatutnye semalam aku ada nak masuk bid satu unit kat sentul ni. Property > 100K. Dari segi calculation, memang boleh untung. Bank draft semua dah buat tinggal tunggu hari je. Bayangkan la seminggu aku menggelabah, tertanya2 betul ke ni , betul ke ni..bukan skit tu pelaburan yang perlu dilakukan. Kewangan aku pun baru je nak cukup2 makan. Kalau melabur dalam property yang harga rm100k ke atas, memang dah nyawa2 ikan la simpanan aku. Tapi lepas berfikir lama, kira2 pun dah wat ntah bape kali, last2 memang aku decide nak bid utk property ni.

Sekali bila tiba hari bidding, aku tergerak plak nak call auctioneer tu nak tau status. Actually aku call sbb nak double check berapa deposit diorang nak. 5% ke atau 10% sebab aku prepare 5% je. Kalu dibuatnye diorang nak 10%, lagi la aku kecewa. Memang diorang nak 5% je deposit so kira selamat la. Malangnya, diorang inform rumah tu kena call off last minit daa.Siap boleh tanya kat aku " en Izwan taktau ke? nasib baik tak datang". Aduh...penat seminggu aku menggelabah, sekali kena call off. ni la namanya kalah sebelum bertanding. Tape la tade rezeki. Namun kekecewaan tu masih terasa lagi. Tape2 banyak lagi property lain yang aku boleh masuk. Life goes on...Tak dapat hari ni, esok lusa 10 lagi property yang datang.

Just now aku baru lunch dengan makcik aku. Borak punya borak, rupanya dia pon into property jugak. Tapi die punya style ialah go for capital appreciation. Aku plak target utk cashflow. Actually dua2 strategy ni ada pros and cons masing2. So terpulang ikut keselesaan pelabur tu sendiri.Yang penting ilmu kena ada sebelum buat apa2 pelaburan.

Macam merepek plak post kali ni. Hmm...

No comments: