Saturday, November 14, 2009

Cuti2 Penang!

Sekarang aku berada di penang. Aku bercuti dari 13/11 - 15/11. Saje nak bawak famili jalan2 kat penang. Objektif utama? Of cos la melantak. Penang can be considered as one of food heaven state in Malaysia. Sup Hameed, Nasi Beratur, Nan Kapitan to name a few. Those are destinasi wajib yang aku mesti singgah untuk makan. Mesti tak menyesal punya.

Just now aku baru naik bilik lepas bawak ema g swimming pool. Sonok tengok ema main2 air. Tapi hari ni ema macam tade mood sangat. Asyik nak berkepit je. Selalu ema tak suka kena pegang. Mebe air sejuk sangat kot. So tak enjoy sangat.

Masa tengah mandi2 tu, aku sempat gak termenung. Terasa macam pelik lak percutian kali ni. Aku pun tak sure kenapa. One of the reason yang aku terpk, aku rasa macam tenang. Kosong. Blank. Apa2 lagi la perkataan yang semakna. Sebab selalu kalau aku bercuti, fikiran aku mesti asyik terpk pasal kerja kerja kerja. Orang sumer cakap kalau bercuti, tinggalkan masalah kerja kat rumah. Enjoy the vacation. Aku tak reti la nak wat macam tu. It is bad. I know. Cuma aku masih belum boleh master teknik takyah fikir pasal keje time bercuti.

However, this trip is different. Aku betul2 tenang. Sampaikan aku pulak yang terasa pelik. Tade keje ke aku ni? Hehe... Memang pun. Aku dah tak pedulik dah apa yang berlaku kat opis sekarang. Tak bother langsung. Agak2 apa la orang yang dah financial freedom rasa ek? diorang sure tak pening pasal keje, pasal duit etc. Lepak2 enjoy je. Tapi tak boring ke?Maybe we need to create new goal to make our live meaningful once we achieved the previous goal. Kalau kita tade matlamat, hidup terasa kosong. Itu aku la kot. Pendapat orang lain mungkin berbeza.

Ok la aku nak sambung menikmati percutian yang tak buat apa2 ni. Lepaks2 and makans2. Woohoo...sonot2..

No comments: