Friday, February 26, 2010

Hore dah ada streamyx!

Yahuu!! Rumah aku dah ada streamyx!

So lepas ni takyah la aku nak kena merempat kat kedai mamak nak guna internet. Dah la panas, meja pun kadang2 tak berapa bersih. Cuma pada ketika itu, hanya tu je option yang paling viable. Nak lepak kat starbuck dan seangkatan dengannya, sekali duduk konpem rm10 melayang. Kalau sekali sekala terasa la 'class' nya. Tapi kalau berhari2, boleh bengkok...

So lepas ni ada projek baru plak nak kena buat. Mau cantikkan lagi working space aku. Tak banyak pon lagi nak kena buat. Tinggal nak beli kerusi yang selesa skit, pastu nak beli mesin fax n printer. Pastu dah cun dah home office aku. Boleh buat keje dari rumah dah lepas ni. Cuma opis shah alam still kena la jenguk juga. Paling busuk pon seminggu 3 kali. Sebab relationship kena jaga beb. Kena selalu jenguk team2 production. Baru la ada rasa belonging. Kalau tak selalu jumpa, nanti terasa macam orang luar plak. Tak seronok la macam tu.

Esok pagi aku nak turun rumah sewa aku kat bukit subang plak. Tu pun ada masalah skit tapi tade apa yang serius. Setakat nak kena betulkan lampu dengan soket power. Baru je beli barang2 kat tesco tadi. Kalau keje skit2 ni aku malas nak upah orang. Kalau boleh buat sendiri n ada masa, better buat sendiri. Selain dari jimat kos, dapat juga belajar benda baru. Penyewa aku yang ni pun bagus. Sewa bayar on time. Tak banyak karenah. So better aku amik hati diorang dengan repairkan cepat masalah2 lampu n plug tu. Kalau boleh aku nak sewakan kat diorang ni lama.Hati pun senang.








No comments: