Thursday, February 18, 2010

Aktiviti hari ni...

Aku dah blur dah taktau nak update apa dalam blog aku ni. Kalau boleh aku malas nak citer detail apa aku buat seharian. Bukan orang nak baca pon. Baik layan kehidupan harian diorang sendiri.

Cuma memandangkan lately aku takleh fikir topik apa yang menarik untuk aku kongsi, aku citer la skit apa aku buat hari ni. Hari ni jadual agak clear, cuma ada satu appointment je sebelah tengah hari. Ada client nak buat kad untuk agensi dia.

So lepas bangun pagi, lepak2 dulu layan game. Aku tengah tunggu member aku (ingat lagi director fmmedia yang kasi aku test drive bmw die) datang amik untuk gi meeting tengah hari. Dia nak mintak tolong aku temankan die carik perabot kat ikea. Aku tade hal nak tolong die sbb bukan ada plan apa2 pun sebelah pagi. So dalam kol 1030am, dia sampai kat rumah aku. Mula2 aku tak perasan kete dia, sekali die bawak X5 la plak. Kete famili. Senang nak angkat perabut kata dia. Perrghh..psiko betul la. Kalau aku bawak X5, aku simpan elok2 kat rumah. Mintak orang ikea hantar perabot sampai rumah je.

Aku seperti biasa la. Bila naik kete2 besar ni sure jakun punya. X5 ni versi latest. Gear box die superb cun! aku nak describe pon taktau cemana. Tak rupa macam gear langsung. Lebih macam joystick game yang guna untuk main game simulator flying. Kalau die mintak aku tolong drive, konpem aku nganga tak reti nak bawak hehe..

So lepas setel urusan ikea (kitorang cumer beli almari buku je, ada a few item yang lain tade stock plak), kitorang terus shoot g jumpa client kat PJ. Client ni nak wat kad yang general n boleh guna untuk apa2 event. Shud be no probs rasanya. Just biasa la, budget sure ciputnye. Nasib baik la kitorang tak berkira sangat. Tak untung pon takpe, janji jangan rugi. At least bila dah ada job permulaan, the next next job senang skit nak dapat. Ni kena refer balik pada konsep lose - win. Kasi client win dulu, kita lose tape. Next time kita win la plak.

Habis je jumpa client tu, aku terus gerak jumpa lawyer aku sat. Nak submit borang tukar nama untuk rumah kos rendah.Ni rumah aku yang kat desa mentari tu. Aiya..banyak leceh la ini borang. Banyak sangat syarat. Nasib baik la aku memang betul2 tade income tetap sekarang. Tade la susah sangat nak isi borang tu. Aku letak je income aku below rm2500 supaya tak banyak citer. Memang betul la kan. Tarak tipu punya.Kira layak la kot utk aku miliki rumah kos rendah tu. :p ( Takkan nak letak income rm0 kot..sure orang kata aku giler..)

Sebelah petang aku ngan member aku ni cabut ke PWTC. Ada client punya event. Nak kena riki tempat untuk set up back drop n video gimmick. Susah jugak rupanya nak buat event ni. Banyak benda kecik2 nak kena perati. Aku ni dah la jenis bersepah. Janji siap. Benda2 kecik aku tak peduli. Kalau aku la lead aturcara event tu, aiyo.. apa la jadi agaknye ek. Sure kelamkabut. Dah la event ni menteri nak datang rasmi. Bayangkan sekali menteri masuk dewan, crowd masih bersepah2 nak carik kerusi...ish haru2...Baik aku biarkan orang yang tere untuk fikirkan aturcara majlis tu. Aku dok diam2 je tengok. Sekurang2nya aku dapat timba pengalaman n ilmu.

So lepas setel hal kat PWTC tu, aku terus balik rumah. Lepak2 main game. Pastu main2 ngan ema. Tu je la kot apa aku buat hari ni. Sekarang ni ada kat opis adik aku tulis posting ni. Lepas ni nak sambung main game lagik..ish apa la nak jadi ngan aku ni...

No comments: