Thursday, August 13, 2009

Matlamat Jangka Pendek



Tgh hari tadi aku pergi Menara TM. Kira lunch kat situ sekali. Masa sedang berjalan diruang legar bawah, aku ternampak satu booth yang jual handphone htc. Tanpa berfikir panjang, aku terus menuju ke booth tu untuk melihat display handphone yang ada.

Dalam banyak2 handphone htc, yang satu ni aku berkenan betul. Model HTC Touch Pro 2.Dari segi rupa dan fungsi, tak banyak beza dengan handphone dopod 838pro yang aku guna sekrang. Tapi handphone htc touch pro 2 ni konpem la lagi best dari segala segi. rupa pun cantik. gambar kamera pon lawa. Satu je kureng yang aku perasan, kamera tade flash. So takleh nak amik gambar tempat yang kurang cahaya. Lain dari tu, sumer superb.

So aku dah decide nak jadi kan handphone ni short term goal aku. Skrang nie kena fikirkan macam mana nak dapatkan duit beli handphone ni. Mahal lagi ooo..rm2800 seunit. Mana la nak cekau duit ni. Dah la raya nak dekat.

So sekarang nak kena beli aset yang boleh generate income utk beli handphone ni. Macam cara sifu pie buat, die jual rumah,dapat untung, guna duit untung beli handphone dan jam mahal. Bukan guna duit gaji yang dapat tiap2 bulan.

Dalam otak dah nampak macam ada jalan. Tapi masih dalam congak2 lagi. Once aku dah clear, aku citer dalam posting akan datang.

ps: lawa kan handphone tu..huhu

No comments: