Thursday, September 17, 2009

Seminar Renesial Long

Last nite aku pergi seminar property Renesial Long. Pada sapa2 yang tak kenal, beliau merupakan antara tokoh property yang terkenal kat malaysia ni. Dari apa yang aku diberitahu semalam, jumlah property dia around 80 unit dan passive income dah cecah 6 figure sebulan. Ratus ribu sebulan tu! Goyang kaki tak hingatnyer. Memang travel je pon keje die ni. Tu pasal seminar die pon setakat 3 kali je setahun.

Masa talk semalam tu, tak banyak input baru yang aku dapat. Banyak intro je. Kalau beginner mungkin dapat info banyak kot. Banyak info tu kita boleh baca dalam buku etc. Kawan2 pon dah ramai yang tere.

Cuma aku interested nak join seminar ni sbb nak belajar pasal commercial property. Tu different ball game compared dengan residential property. Risiko pon lagi tinggi tapi return superb masyuk. Kalau dibandingkan, 1 property commercial yang bagus boleh celen 4 rental apartment yang bagus in term of return. Cuma tak reti lagi nak masuk line commercial ni. Peluang pun susah nak jumpa.

Kos seminar tu dalam 5k plus jugak. Lebih kurang kos seminar money mastery. Tak kisah sangat la 5k tu kalau dibandingkan dengan ilmu yang aku boleh dapat (harap2 berbaloi la). Dah plan nak join untuk next year punya class. Sekarang tak boleh nak join lagi sebab masih in the middle of stabilizing career path. Tanak la nanti yang dikejar tak dapat, yang dikendong tercicir pulak.

Pada semua readers yang dihormati, kalau u all ada maklumat tentang seminar ni, boleh la share2 ye. Aku mengalu2kan sebarang input.

TQ Very Much

No comments: