Monday, June 22, 2009

Kekalahan di Mega Auction

Sabtu lepas aku ada join bidding untuk 2 unit rumah di Mega Auction hotel Renaissance, KL. Satu unit kat bandar tasik permaisuri dan satu lagi kat area kepong. Aku tak pergi pun auction tu sebab ada aktiviti gotong royong kat rumah tok su aku kat klang. So terpaksa aku wakilkan en faris untuk bidding tu. Janji jumpa kat restoran pelita untuk paskan bank draft dan ic.

Sekali dapat call dari faris kata unit bandar tasik permaisuri tu kena call off. Alangkah kecewanya sebab mmg target nak menang yang tu. Unit kat kepong tu kira macam backup je. So terpaksa la tumpu kat unit kepong tu. Unit kepong tu mmg RP murah. Baru rm36200 je untuk unit low cost. Ok la tu sbb sewa pon boleh dapat dalam rm450. Kira sendiri la ROI die. busuk2 bole dapat +ve cashflow dalam rm150 sebulan. Sapa nak kasi kan.

Anyway on the bidding session, aku kalah jugak untuk unit kepong tu. Max aku dalam rm42 k je. Last price rm46K. Aku mmg malas nak letak tinggi sebab low cost je. kalau tinggi sangat dah tak untung dah. Tapi rm46 k tu masih untung lagi tu. Tape la bukan rezeki aku. Orang lain punya risk tolerence lagi tinggi so die la yg menang.

Lepas mendapat berita kekalahan tersebut dari faris, kecewa jugak la rasa hati sbb langsung tade hasil dari mega auction tu. But aku pk positive sbb banyak lagi peluang auction yang ada di masa akan datang. The next day aku usha2 pon dah ada unit yang aku target. So faris, tunggu je la bank draft dari aku lagi. hehe...

No comments: