Thursday, March 11, 2010

Kerja Kerja....

Aisey, sekarang ni liat betul nak update blog. Kerja pun dah start nak jadi banyak. Alhamdulillah tu sumer rezeki. Better sibuk dengan kerja yang ada hasil dari kan dok melangut layan facebook seharian. (opss..no offence to all facebook user...aku pn layan facebook gak :P)

So for latest update, kerja aku dengan FM Media dah mula menampakkan hasil. Order dah mula masuk bertalu2 dan dari sumber yang tak disangka2. Team2 FM Media dah mula pening kepala nak proses order yang datang melalui aku. Haha kesian diorang. Tape la dah kerja mereka. Takkan nak marah plak kan. Tu sumer duit tu. So takleh komplen.Buat masa ni ada 4-5 jobs yang tengah running. Ada yang dah konpem dapat. Ada yang masih dalam proses proposal. Dan ada juga yang baru je nak berkenal2an.

Pasal niat aku nak jadi auction agent macam satu solution pula, Alhamdulillah dah ada satu client yang sudi lantik aku jadi agent die ( kalau anda baca posting ni, tq very much for your trust). Untung client aku yang sorang ni. Memandangkan aku baru je nak berjinak2 dengan dunia agent lelongan, aku tak charge apa2 pun. Advice pon kasi free je. Rezeki masing2 kan. Kalau sekarang aku bermurah hati, maybe in the future orang bermurah hati pula kat aku. So part tolong menolong ni, kita tak boleh berkira sangat. Nanti orang akan mula berkira dengan kita. Cuma kena la juga tahu limit dia.Jangan sampai orang ambil kesempatan sudah la.

It is a challenge juga nak juggle 2 job sekarang ni. Nasib baik la aku dah jadi self employed. So masa boleh organize sendiri. Takyah nak mintak izin sapa2 nak kuar opis ke, nak masuk opis ke, nak balik rumah awal ke. Kalau nak guna masa kita pon kena mintak izin orang lain, memang susah la...

Harap2 segala urusan dan kesibukan aku ni berjalan dengan lancar. Amin...


6 comments:

sourplum said...

ko bisnes ape skg?

mdizone said...

nak kata bisnes takleh lagi..masih lagi freelancer..one man show..

aku buat 2 benda sekarang.

1) multimedia services
2) auction agent n services

Wida said...

Semoga berjaya eezone..

sourplum said...

multimedia services tu mcm mana eh

ouh. bgus la jadi auction agent
mkin byk la rumah ko psni
ehe

mdizone said...

wida : tq very much for the support


sourplum : buat masa ni aku takleh nak wat loan, so daripada dok diam, baik tolong orang lain tambah rumah. aku pon dapat gain knowledge juga.

sourplum said...

aku pon xle wt loan jgk
kena settle cash jela
huhu