Thursday, March 19, 2009

Pancit!!

Semalam aku g training kickboxing kat hartamas, dah hampir 2 bulan on off aku g training nie.kejap pegi kejap tak, kira kalau dapat seminggu sekali tu pon dah kira cemerlang dah. Nak wat cemana kerja banyak keluar. Badan pon boleh bengong kalau selalu macam nie.

So nak dijadikan cerita, aku g la training malam tadi. lepas warm up apa semua macam biasa, master khoo ( chief trainer kat tntkickboxing) tu cakap kat aku yang die nak masukkan aku kat kelas intermediate. Mak aii! kelas beginner pon aku dah tak larat, nie kan plak nak masuk kelas intermediate. Haa nie aku citer skit apa beza antara dua2 kelas tu. kelas beginner tu die punya set and combo pendek2. so takde la pancit sangat sbb ada gap rest antara set. kira aku bole bertahan la sampai sejam. tu pon dah agak kepenatan jugak. Tapi semalam bermula la fasa baru dalam life kickboxing aku. longer set and more combo. aduh..baru habis 5 set ( 1 set = 2 front kick, double right turning kick, double left turning kick, double side kick, back thrust, back swing)..lepas habis 5 set tu je aku dah rasa pitam. sejuk gile kepala. seb baik diorang perasan pastu soh aku rest dulu. duduk kat tepi. Gile malu hehe..awek2 yg ada kat situ selamba je. aku yg jantan nie plak bole pancit. tapi serius beb! mmg semput. silap gaya mau tumbang gak aku kat situ.

Masa aku kat tepi tu, aku tgk la diorang continue kicking. master khoo siap bagi aku 100 plus lagik. baru la rasa lega skit. dalam 10 minit macam tu , aku dah rasa normal balik , so aku pon sambung la kelas kicking tu. tapi tak banyak pon sbb yang lain2 dah nak habis. aku sempat wat 2 set je. Tape next class aku nak train lagi sampai pancit macam nie. Sebab once kita dah recover, rasa badan bole pergi lagi jauh. Thats y kena selalu turun training. takleh g ikut suka je sbb badan kena biasakan dengan training.

Looking forward nak g kelas next week. TNT!! tgk la nie bakal lumpinee champion mau datang muahahaha!! ( in my dreams la )

No comments: