Thursday, March 26, 2009

Kalah Bid

Pagi ni awal2 dah bangun bersiap untuk g auction yang tiara beach resort tu. kol 9am dah kuar rumah menuju ke jalan ampang.dah lama tak masuk kl time2 rush hour macam nie. ye la g opis jarang jem. so sekali sekala tempuh jem ni bole sakit jiwa jugak aaa.seb baik tak teruk sgt. trafik slow but still moving.

aku tak pernah pergi pon tempat auction house ni. alamat pon macam agak pelik. aku biasa gak dengan jalan ampang tapi nie first time aku g area jalan ampang yang ni. rupanye2 die dekat dengan menara aia. jauh dari area2 embassy yang biasa aku jumpa kat jalan ampang. sesat jugak la tapi tak teruk. sempat la patah balik. tapi aku tak suka sgt area auction house ni.parking susah. kena main selit2 je kat back alley. nasib tak baik bole kena saman. alhamdulillah tadi tade apa2 yang terjadi kat kete aku. lepas dapat parking, kitorang pon gerak la naik ke auction house yang terletak kat tingkat 1. oh ya lupa nak mention aku g sekeluarga with wifey n baby ema. perghh ema kecik2 lagi dah terexpose dengan dunia lelongan hartanah. aku mmg berniat nak ajar anak2 aku benda2 nie dari kecik lagi. biar bila dah besar diorang pandai kumpul asset sendiri.

Masa masuk premis auction house, first impression not bad. bilik yang besar dan kemas. yang best tu siap ada free food. jimat duit breakfast aku. lepas register unit tiara beach resort tu (lot no 34), kitorang pon g la tempat makan . amik sandwich ngan karipap. sedap jugak karipap die.wifey siap tambah2 lagi. ema plak tak reti nak dok diam. orang lain makan dia pon nak makan. terpaksa la plak aku turun g kete amik biskut ema. kalau tak amik sure si ema ni meragam tanak dok diam.

so tak lama pastu masa pon menunjukkan kol 1030am. time auction dah nak start. ramai gak yg turn up. 3/4 penuh gak la. masa time tiara beach resort yang aku masuk tu, ada 3 lagi bidder lain. satu dari diorang aku rasa bri from satu solution. aku dah tau bri nak masuk bidding nie tapi aku tak kenal pon bri yang mana satu. bole agak2 je kot. nampaknye mmg hari ni aku tak de rezeki nak menang. harga final bidding rm77k . masa harga 66k, tinggal aku dengan bri je yang continue fight. yang lagi 2 bidder tu dah tak angkat dah. masa dah cecah 75k aku dah tanak angkat dah. tp wifey kata last one. so aku angkat la. harga dah 76k. tapi bri dengan tidak teragak2 terus mengangkat kad untuk kali terakhir. aku dah tanak lawan lagi dah. harga dah melepasi limit aku. so congrats pada bri. semoga next auction aku tak lawan ngan ko dah. nanti sure kalau sbb budget ko sure tinggi hehe.

so without wasting more time, aku pon terus redeem bank draft, bawak wifey n baby ema balik. sblm balik rumah, aku sempat g cimb collect buku cek ( aku dah ada current acc dah , buat OD).pastu g lawyer nak wat payment utk rumah flora yang aku menang sblm ni. then aku hantar wifey n baby balik flora pastu aku g opis untuk menyetelkan kerja2 tertunggak yang wujud masa aku lari g auction (ponteng separuh hari).

No comments: