Wednesday, March 25, 2009

Ganu kita,,here i come!

Next week aku kena g outstation kat kuala terengganu. 4 hari kot lebih kurang. ada meeting and ada keje pemasangan firewall. keje kat opis pon tak setel2, kene plak g outstation. cemana la aku nak juggle keje macam nie. nie tak termasuk keje parttime aku lagi dengan fariz, mmg dah lama aku tak wat apa2 untuk fariz. harapkan previous customer jer. tu la nak sangat tukar department, haa amik ko. apa pon tak sempat buat. habis satu keje, datang lagi 2 - 3 keje. mmg tough jugak la department firewall nie.

Tapi at the same time, aku suka jugak sbb aku strech to the full potential. banyak kena multitasking. good training utk aku sblm aku terjun utk buat keje sendiri. claim pon ada la jugak bulan2. alhamdulillah rezeki. duit extra2 tu bole aku simpan and buat deposit beli next house. target nak beli 2 rumah dalam setahun nampak nya makin mudah untuk dicapai.

Talking about rumah, esok aku ngan wifey akan ke ampang utk masuk lelong satu unit tiara beach resort kat port dickson. RP rm59k tapi dengar citer macam ramai yang berminat dengan unit nie. boleh agak saingan yang sengit esok. barang2 sumer dah prepare. ic, bank draft, proclamation of sales etc dah disetelkan since semalam. Actually unit ni bukan aku yang berminat tapi my mum in law yang nak. my mum in law nak beli kira untuk investment anak2 dia la. aku ni kira tolong letak nama jer sbb yang bole wat loan pon aku sorang je. wifey aku plak tade fix income. adik wifey plak baru je stop keje. tgh mencari keje baru. kalau tak harapkan aku, sapa lagi la yang nak diharapkan. aku pon tade la letak syarat apa2, janji make sure monthly installment tak miss, aku dah ok dah.

kita tgk cemana esok, kalau ada rezeki, dapat la aku venture hotel management plak. good experience gak tuhs. untung2 in the future aku boleh bukak hotel plak.haha berangan2.

No comments: