Tuesday, September 6, 2011

Raya oh Raya

Uish, dah dekat seminggu lebih kita bercuti raya kan? Rasanya majoriti dari kita dah mula balik ke rumah masing2 dan mula bekerja. Ada juga yang sambung lagi cuti sebab tanak sama2 meredah jem pada weken yang lepas. Tapi dari feedback yang aku terima, weken lepas tade la jem sangat. Yang teruk jem adalah semalam ( Isnin). Haha pelik kan. Rasanya ramai orang fikir benda yang sama kot. Sumer nak elak balik time weken sbb konpem jalan jem so semua orang pakat balik hari isnin. Tup2 jem jugak. Sure tensen...


Macam mana raya korang tahun ni? best? tak best? Sepatutnya sure lagi best kan sebab cuti panjang. Bukan senang nak dapat extend cuti raya sampai seminggu. Biasanya 2-3 hari je. Kalau nak cuti panjang, kena tolak dari rekod cuti tahunan. Tak syiok la. Cuti tahunan nak simpan untuk benda lain juga kan. Raya aku tahun ni memang best. Ada banyak improvement. Harap2 keadaan ni akan berterusan dan semakin baik.


Cuma satu benda yang aku concern sekarang ni adalah pasal makan. Ayoyo ! time bulan puasa memang nampak badan aku susut. Biasa la nama pun puasa. Rasanya ada kot 4-5kg turun. Tapi yang merunsingkan kepala ialah time sambut raya especially time minggu beraya tu. Tiap2 hari makan rendang, nasi impit, lemang, bla bla bla. Pergh hasil usaha dalam sebulan, terhapus dalam masa beberapa hari sahaja. Baru je plan nak maintain berat badan ideal. ( Sebenarnya kalau ikut BMI, dah terlajak beberapa point dah ni hehe)


Budget raya korang plak macam mana? ok? within control? burst? Aku nyer budget raya tahun ni kureng skit la. Tersasar sedikit. Sebab nya bukan pasal aku overspend. Belanja raya memang dah ada allocation. Rupanya duit yang sepatutnya diasingkan untuk raya, tak kunjung tiba. Sepatutnya duit tu dah dapat sebelum raya. Itu la namanya tade rezeki. Kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan. So terpaksa la korek sikit2 kat saving untuk tampung belanja raya. Anyway, semuanya masih dalam keadaan terkawal so lepas raya ni, kena pulun balik la nak top up duit yang dah digunakan tu.


Saje nak update u all. Sabtu ni ada acara mega auction kat KL. Under CIMB Bank. Banyak property2 menarik yang akan dilelong. Rugi kalau terlepas. Nak tengok listing tu? Boleh klik link di bawah cari auction 10 September 2011.


rumah lelong panas



Kalau takut terlepas listing2 yang best di masa hadapan, korang boleh isi form kat ruangan atas kanan tu. Listing2 terbaru akan diemail terus kepada korang. Mudah kan? :)

No comments: