Tuesday, October 11, 2011

Sessi BBQ di rumah

Asyik2 citer pasal rumah, citer pasal investment. Buring gak kan? apa kata kali ni aku citer pasal makan plak haha. Aku ni mmg hantu makan. Suka makan. Expenses terbesar dalam budget bulanan keluarga pun adalah makan.

So malam ni aku buat small bbq kat rumah aku. Merepek gak la sbb rumah bukan besar pun. Apartment je. Nasib baik ada balkoni so boleh utilize space tu. Balkoni lak tade la besar mana. Rasanya lebar tak sampai 2 kaki pun.

Akan tetapi benda2 ni tak mematahkan semangat aku untuk meneruskan hasrat nak bbq. Aku utilize dan improvise dengan apa yang ada kat rumah. Bbq pit letak atas ampaian baju yang dilapik asbestos, guna kipas berdiri untuk pastikan asap tak masuk rumah etc.Tak perlu tunggu nak ada rumah landed baru boleh buat bbq. Yang penting kena make sure semua selamat dan buat dalam scale yang kecil dan terkawal.

Menu pun tade banyak mana. Just seekor ikan talapia merah ( saiz besar ) dengan sedikit sotong dan udang. Cukup la nak buat makan satu famili. Kalau ajak ramai2 orang konpem la tak cukup.

Jum layan gambar...










4 comments:

Rohaniah Noor said...

hm.. menarik juga bbq di awan biru :)

Mr MY Power Tools said...

layan bro...

mdizone said...

haha...dah lama teringin nak buat...asyik tertangguh je...lepas ni boleh buat lagi :D

rumet said...

siot aaa tak ajak!