Tuesday, November 29, 2011

Goal setting

Uish..dah lama betul aku berhibernasi..lately ni macam slow skit plak rasanya..nak buat apa2 pun macam agak perlahan..nak update blog pun terkial2...

Memandangkan kita dah nak hampir ke penghujung tahun, aku tergerak la nak review goal 2011 aku..actually nota goal yang aku tulis tu pun dah taktau mana aku letak hehe..kena ingat2 balik je la..pastu tulis balik..

Rasanya performance aku untuk tahun ni boleh tahan..ada banyak peningkatan..life pun getting better..lebih baik dari tahun lepas..cuma setakat mana ianya lebih baik, aku dah takleh nak track..kena main agak2 je..tu pasal penting kita compile goal setting kita bila kita tulis awal2 tahun dulu..kalau nak best, print pastu simpan dalam file..tiap2 tahun boleh review..aku ni cakap je pandai..padahal tak buat jugak haha..

Goal 2012 masih belum dirangka lagi..nak kena review balik current standing sebelum boleh buat planning untuk tahun depan..ni la benda yang aku tengah layan time kol 1230am ni..nak buat keje, otak macam dah slow..buat benda2 yang rileks dulu la..

Kalau korang pun nak buat goal revision macam aku sekarang ni, aku rekomen link ni :


especially untuk rangka financial goals...aku pun baru jumpa..nak belek2 dulu..pastu amik apa yang boleh digunakan...

Apa2 pun yang penting, once dah set goals tu..kena la take action..kalau tak wat apa2, jadi angan2 mat jenin la jawabnya...

No comments: